روستایی عجیب که در آن مرگبارترین موجودات دنیا کنار آدمها زندگی می کنند

روستای کوچک پاگا (Paga) در غنا قانون طبیعت را به هم ریخته است! در اینجا تالابی وجود دارد که در آن بیش از ۱۰۰ کوروکودیل زندگی می کنند و مردم هم بدون اینکه آسیبی ببینند در همین تالاب شنا می کنند!

 

به گزارش “آبرنک” چیزی که در مورد این روستای آفریقایی خیلی عجیب و باورنکردنب به نظر می رسد این است که مردم اصلا به این فکر نمی کنند که کوروکودیل یکی از مرگبارترین موجودات دنیاست! 

در این روستا اتفاق عجیبی می افتد در اینجا مردم خوشحال و شاد در میان کوروکودیل ها زندگی می کنند و هیچ وقت به آن ها آسیبی نمی زنند. اما اتفاق عجیب تر این است که خود کوروکودیل ها هم رابطه دوستانه ای با انسان ها برقرار کردند و هیچ وقت با آن ها کاری ندارند! در تالاب روستا با اینکه بزرگ ترین کوروکودیل هایدنیا در حال شنا هستند اما مردان تا زانو به داخل آب می روند تا ماهی گیری کنند و چند دقیقه بعد هم سالم از آب بیرون می آیند!

روستایی عجیب که در آن مرگبارترین موجودات دنیا کنار آدمها زندگی می کنند -2

در این روستا کوروکودیل ها مثل پادشاهان زندگی می کنند و مقدس هستند و دلیل آن هم به زمان های دور برمی گردد، در آن زمان یکی از همین کوروکودیل ها جان اولین کسی که به این روستا آمده بود را نجات داد! این فرد که پس از سفری طولانی به روستا رسیده بود به دنبال آب می گشت که کوروکودیل راه تالاب را به او نشان داد تا تشنگی خود را رفع کند و در مقابل، این فرد به همه اهالی گفت که با کوروکودیل های این برکه باید به خوبی رفتار شود. از آن زمان آسیب زمان آسیب زدن و یا کشتن خزندگان این برکه به یک تابو تبدیل شده است.

روستایی عجیب که در آن مرگبارترین موجودات دنیا کنار آدمها زندگی می کنند -3

رابطه دوستانه باورنکردنی مردم و کوروکودیل های روستای پاگا سال هاست که دانشمندان را متعجب و این محل را تبدیل به یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری کرده است. میلیون ها نفر از سراسر جهان به اینجا می آیند تا شاهد این معجزه طبیعی باشند و به این خزندگان مرگبار نزدیک شوند. اگر برای دیدن کوروکودیل های این تالاب به این روستا بروید راهنمایان آموزش دیده با صدای سوت توجه کوروکودیل ها را به خود جلب می کنند آنوقت با تکان دادن مرغ های زنده کوروکودیل ها را وادار می کنند تا از آب بیرون بیایند. همین که یکی از کوروکودیل ها از آب بیرون آمد و به شما نزدیک شد مرغ ها به عنوان پاداش به او داده می شود در این لحظه می توانید به آن ها دست بزنید و حتی روی آن ها بنشینید. کوروکودیل ها آرام و بی صدا هستند و هیچ حرکت وحشیانه ای انجام نمی دهند.

اینجا تنها نقطه روی زمین است که می توانید در حالی که دم یک کوروکودیل بزرگ و سالم را در دست دارید و لبخند می زنید از خودتان عکس های یادگاری بیندازید! درست است که کوروکودیل های اینجا بی خطر و دوست داشتنی اند و تا به حال به هیچ کس آسیبی نزده اند اما باز هم باید مراقب باشید.

یکی از دلایل رابطه دوستانه انسان ها و کوروکودیل های تالاب بولگاتانگا (Bolgatanga) غذاهای زیادی است که همیشه در دسترس این کوروکودیل هاست. آب پر از ماهی و غورباقه است و روستاییان هم همیشه با مرغ ها تازه از این کوروکودیل ها پذیرایی می کنند. شاید فکر کنید دادن این همه پرنده به آن ها کمی بی رحمی باشد! اما روستاییان می گویند این کار را انجام می دهند تا چارپایان خود را از حمله آن ها در امان نگه دارند. البته چون این کوروکودیل ها سالانه گردشگران زیادی را به اینجا می کشانند پس ارزش پذیرایی شدن با غذاهای خوشمزه را دارند! در اینجا روستاییان در آرامش کامل با یکی از وحشی ترین موجودات دنیا زندگی می کنند، گردشگران یک واقعه منحصربفرد رامی بینند و کوروکوریل ها هم غذاهای خوشمزه گیرشان می آید.

الی گشت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *