واکنش عجیب دوربین پیکسل 2 به نور ال ای دی!

اگر اخبار دنیای تکنولوژی را دنبال کرده باشید، می‎دانید که نمایشگر گوشی Pixel 2 XL گوگل مورد انتقادات زیادی قرار گرفته و مشکلات گوناگونی در خصوص آن گزارش شده است. حال، واکنش عجیب دوربین گوشی پیکسل 2 نسبت به نور ال‎ای‎دی مشکل جدیدی است که گریبان‎گیر شرکت گوگل شده است.

به نظر می‎رسد در زمان ثبت یک عکس یا ضبط یک فیلم و وجود یک منبع نوری ال‎ای‎دی در بالای دوربین، امواجی از نوارهای روشن و نور در امتداد تصویر یا فیلم در جریان هستند.

طبق گفته عضوی از انجمن Pixel User Community (جامعه کاربری پیکسل) با نام کاربردی cybersulu، چراغ‎های فلورسنت و ال‎ای‎دی با توجه به نرخ تامین برق AC می‎درخشند. در کشور آمریکا این مقدار 60 مگاهرتز است.

به منظور از بین بردن شکل‎گیری نوارهای مذکور، بایستی کاربران، سرعت شاتر الکترونیکی دوربین را در 60 ضرب کنند (1/60s, 1/120s, 1/180s و به ترتیب موارد دیگر). بر اساس گفته این کاربر، هر سرعت دیگری منجر به ظهور مشکل بالا می‎شود.

در تعدادی ویدئوی تهیه شده درباره دوربین گوشی پیکسل 2 یکی از آن‎ها افکت تشکیل نوار را در دوربین فیلم‎برداری گوشی Pixel 2 و در دیگری علت ظهور آن‎ها تحت یک چراغ ال‎ای‎دی توضیح داده می‎شود.

واکنش عجیب دوربین پیکسل 2 به نور ال ای دی!-1

از نظر برخی افراد، این توضیح مسخره است. با این‎حال، با توجه به این‎که کاربران بسیاری ممکن است این دو گوشی را با توجه به کیفیت تصاویر و فیلم‎های گرفته شده با آن‎ها بخرند، ما انتظار داریم شرکت‎های گوگل، ال‎جی و اچ‎تی‎سی فوراً نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و به آن رسیدگی کنند. 

منبع : کلیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *