ونیز ، شهری با ستونهای آبی!

حتما همه راجع به ونیز شنیده ایم. شهری معروف و پرآوازه در قاره سبز، با آبراهه هایی زیبا و البته در بین ساختمانها و بناهای متعدد قدیمی و جدید .

این شهر به زبان ایتالیایی Venezia خوانده می شود و جزیره‌ای است در شمال ایتالیا که در خلیجی از تالاب ونتزیا در نزدیکی دریای آدریاتیک قرار گرفته‌ و بصورت جزیره های کوچک است که جزیره‌ها به وسیلهٔ کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و تردد در شهر به وسیله قایق صورت می‌گیرد.

ونیز سالانه که نه، بلکه هر روز پذیرای هزاران گردشگر مشتاق از سراسر جهان است که خود را برای گردشی بینظیر و رویایی در این شهر قدیمی آماده کرده اند .

در این شهر دیدنی و جذاب، اتفاقات بزرگ و مهمی غیر از گردشگری نیز رقم می خورد. یکی از این اتفاقات جهانی و معروف دنیای هنر ، جشنوارهٔ فیلم ونیز است که هر ساله در اواخر اگوست، برگزار می شود و هنرمندان بسیاری را گردهم جمع می کند.

ونیز ، شهری با ستونهای آبی!-2

اگر به ونیز سفر کردید حتما از بناها و مکانهای دیدنی و معروف آن از جمله، میدان سن مارکو محل دفن مرقس یکی از حواریون عیسی مسیح که به سن مارکو مشهور است،دیدن کنید.

ونیز ، شهری با ستونهای آبی!-5
میدان سن مارکو

همچنین اگر از ونیز گفتیم باید حتما از کارناوال عظیم ونیز هم یاد کنیم که هر ساله در فوریه ، میلیونها نفر را راهی ونیز کرده تا از نزدیک شاهد شادی بی وصف مردم این شهر باشند.

کارناوال معروف ونیز
کارناوال معروف ونیز

تصور می کنید میزان و تعداد تقریبی گردشگرانی که سالانه از ونیز زیبا دیدن می کنند چقدر است؟

به صورت تخمینی چیزی حدود 20 میلیون نفر سالانه فقط از این شهر دیدن می کنند. آیا عجیب و حیرت آور نیست؟! حال تصورکنید این بیست میلیون گردشگری که سالانه وارد ایتالیا و شهر ونیز می شوند، چه گردش مالی عجیب و حیرت آوری را در این شهر و در ایتالیا رقم می زنند.

تصویر هوایی ونیز
تصویر هوایی ونیز

عجیب نیست که کشورهای قدرتمند و البته گردشگرپذیر، تا این حد به توریسم و باید اصلاح کنیم (( صنعت توریسم )) اهمیت می دهند. زیرا هم باعث گردش مالی بسیار زیاد شده و هم ایجاد اشتغال خواهد کرد و همچنین باعث ثبات فرهنگی و پیوند فرهنگی بسیار بسیار پایدار ملل دیگر با این مکانها که نتیجتا سبب امنیت کامل چنین مناطقی می گردد، خواهد شد .

پل ریالتو
پل ریالتو

در هر حال، ونیز و شهرهایی بینظیر و تاریخی مانند آن می توانند درس و الگویی بزرگ برای ما باشند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *