پهپادهای هیبریدی، جنگ افزارهای نسل بعد

کارشناسان پیش بینی می کنند که در 10 سال آینده می توان در جبهه های نبرد از پهپادهای هیبریدی استفاده کرد که مانند بالگرد از زمین بلند می شوند و همچون هواپیما به پرواز ادامه می دهند.

فناوری مفهومی جدید این قابلیت را دارد که در ماموریت ها از یک حالت پروازی به حالت دیگر پرواز تغییر وضعیت دهد و حتی روی زیردریایی ها فرود آید. 
کارشناسان معتقدند که این هواپیماهای بدون سرنشین که همچنین می توانند به دو حالت پرواز ثابت و پرواز دورانی تغییر وضعیت دهند، طی چند دهه آینده در حوزه نظامی به کار گرفته می شوند و همین امر جبهه های نبرد را متحول خواهد کرد. 
مهندسان دانشگاه کرانفیلد در انگلیس ادعا می کنند که برخورداری از این حالت های پروازی انطباق پذیر، هواپیما را برای چالش های مختلف در جبهه های نبرد دنیای امروزی مناسب می سازد.
این هواپیماها با کنترل پرواز انطباقی و نرم افزار پیشرفته ناوبری و هدایت، در قیاس با هواپیماهای پرواز ثابت، سریع تر حرکت خواهند کرد و دامنه بهتری خواهند داشت.
چند فروند از این پهپادهای هیبریدی می توانند روی یک تیرک متصل به خودروهای نظامی فرود آیند و یا به صورت عمود پرواز از روی آن پرواز کنند که این خاصیت به هواپیما اجازه می دهد حتی روی یک هدف در حال حرکت مانند یک کشتی و یا خودروی نظامی فرود آید.

منبع : Daily Mail

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *