پوتین : گام بعدی پس از حلب، برقراری آتش بس در سراسر سوریه است

بر اساس توافقی که با رئیس‌جمهوری ترکیه داشتیم قرار بر این است تا تمام گروه‌های مسلح سلاح‌های خود را زمین گذاشته و از مناطق مسکونی خارج شوند و در نهایت مردم سوریه بتوانند به شهرهای خود بازگشته و زندگی آرامی را مجددا آغاز کنند
پوتین : گام بعدی پس از حلب، برقراری آتش بس در سراسر سوریه است
 رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در توکیو، تأکید کرد، گام بعدی در سوریه پس از آزادی حلب، تلاش برای برقراری آتس‌بس در کل سوریه است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن در توکیو در پاسخ به خبرنگاران، سقوط مجدد تدمر و بازگشت تروریست‌ها به پالمیرا را نتیجه عدم هماهنگی میان ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا و نیروهای روسیه و سوریه خواند و گفت: «ما همواره بر ضرورت همکاری در خصوص مسئله سوریه تأکید کرده بودیم.»رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، «بر اساس توافقی که با رئیس‌جمهوری ترکیه داشتیم قرار بر این است تا تمام گروه‌های مسلح سلاح‌های خود را زمین گذاشته و از مناطق مسکونی خارج شوند و در نهایت مردم سوریه بتوانند به شهرهای خود بازگشته و زندگی آرامی را مجددا آغاز کنند.»

وی در ادامه تأکید کرد که مرحله بعدی در سوریه، آتش‌بس سراسری در این کشور است و بر اساس توافقات صورت گرفته، گروه‌های سیاسی در سوریه می‌توانند به زودی در آستانه پایتخت قزاقستان گردهم آمده و درباره راه‌حلی مشترک گفت‌وگو کنند.

پوتین گفت، با «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه توافق کردیم، طرحی را برای آغاز مذاکرات جدید به طرفین درگیر در سوریه ارائه کند. حل سیاسی بحران سوریه، گزینه مناسب‌تری (نسبت به راهکار نظامی) است.

به گزارش فارس، رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد، به منظور مبارزه موثر با تروریسم لازم است تا تمامی تلاش‌ها همسو باشد.

وی همچنین گفت، مسکو به طور فعلا در حال انجام مذاکره با گروه‌های معارض سوری است و این مذاکرات با میانجیگری ترکیه انجام می‌گیرد.

 منبع : تیک

[maxbutton id="4"][maxbutton id="5"][maxbutton id="8"]

[useful_banner_manager banners=9 count=1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *