یبوست نشانه چیست ؟ / یبوست اولیه و یبوست ثانویه / آیا می دانید که

یبوست نشانه چیست ؛اختلال دفعی، کند بودن حرکات روده، ناهماهنگی عضلات دفع و ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر، در واقع برخی دلایل یبوست اولیه هستند

 

یبوست نشانه چیست ؟ / یبوست اولیه و یبوست ثانویه / آیا می دانید که
آیا می دانید که
یبوست به دلایل زیادی می‌تواند ایجاد شود که مهم‌ترین آن سن افراد محسوب می‌شود، بسیاری از افراد با بالا رفتن سن دچار مشکل یبوست می‌شوند. دلایل دیگری هم در ابتلا به یبوست نقش دارند که برخی از آنها دلایل اولیه و برخی دیگر دلایل ثانویه به حساب می‌آیند. چنانچه یبوست به دلیل مشکلات عملکردی روده به وجود بیاید به آن یبوست اولیه می‌گویند. در ‌حالی‌که اگر دلیل ابتلا به یبوست یک بیماری یا مشکل در بدن باشد، به آن یبوست ثانویه گفته می‌شود.

 

اختلال دفعی، کند بودن حرکات روده، ناهماهنگی عضلات دفع و ابتلا به سندروم روده تحریک‌پذیر، در واقع برخی دلایل یبوست اولیه هستند. برخی بیماری‌ها مانند سرطان روده، اختلالات غدد به ویژه کم کاری تیروئید، تنگی در روده، فیبروم رحم (به‌دلیل فشاری که به دستگاه گوارش وارد می‌کند)، پارکینسون افزایش کلسیم در خون و نارسایی کلیوی و می‌تواند یبوست را به وجود بیاورد. علاوه بر این، افرادی که به شقاق یا بواسیر مبتلا هستند نیز می‌توانند دچار ابتلا به یبوست شوند.

 

 


[maxbutton id=”4″ ] [maxbutton id=”8″ ] [maxbutton id=”5″ ] [maxbutton id=”10″ ] [maxbutton id=”11″ ] 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *