آشنایی با لامبورگینی سنتناریو و فراری GTC4 Lusso

آشنایی با برترین خودروهای جهان . این  ابرخودروها در لیست 10 خودروی برتر جهان قرار دارند .

لامبورگینی سنتناریو

حداکثر سرعت: 349 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ :  ۲.۸ ثانیه ، شتاب از ۰ – ۳۰۰ کیلومتر : ۲۳.۵ ثانیه

به گزارش ” آبرنگ ” و به نقل از دیجیاتو، از این دلربای ایتالیایی تنها ۲۰ کوپه و ۲۰ رودستر ساخته خواهد شد و قیمت آن به US $1.3M بدون احتساب مالیات می رسد.

 

لامبورگینی همیشه بهترین سلیقه را در هدیه تولد داشته است. سنتناریو هدیه تولد آنها در جشن تولد ۱۰۰ سالگی فروشیو لامبورگینی (بنیان گذار فقید این برند محبوب) است. تنها ۴۰ نمونه از آن ساخته خواهد شد با قیمت نجومی ۱.۳ میلیون دلار پیش فروش شده است. به هرحال خاص سواری ارزان قیمت نیست.

به رسم لامبو،‌ این خودرو توان ۷۷۰ اسبی خود را از قلب تپنده V12 آونتادور می گیرد. این قوی ترین پیشرانه ای است که این خودروساز تا به حال تولید نموده است و برای این خودروی ۱.۵ تنی نسبت وزن به قدرت برابر ۱.۹۷ کیلوگرم به اسب بخاررا رقم می زند.

حتی اگر این اعداد و ارقام هم کافی نباشد، ظاهر اقوا کننده این خودرو به تنهایی برای جلب توجه هر کس کافی است.

فراری  GTC4 Lusso 

حداکثر سرعت: 335 کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰-۱۰۰ :  ۳.۴ ثانیه

تنها ۵۰ نمونه ساخته خواهد شد و قیمت از US$ 300,000

هرچند این ابر خودرو مانند بنتلی ۴ درب ندارد اما به راحتی می تواند همانند آن یک خانواده را با سرعتی سرسام آور جا به جا نماید. این مدل در واقع یک مدل باز طراحی شده از FF می باشد که پیشرانه ۱۲ سیلندر V شکل اش ۶۸۰ اسب بخار را در اختیار راننده قرار می دهد و فضای کافی برای نشستن ۴ نفر و چمدان هایشان  را داراست.

 

 

فراری برای تحول FF به GTC4 بیش از اندازه فرمول ماشین اصلی را تغییر نداده و سیستم پیچیده انتقال نیرو به ۴ چرخ را حفظ نموده ولی به آن فرمان پذیری چرخ های عقب را افزوده است تا شعاع گردش آن را کاهش دهد و پایداری خودرو را در سرعت های بالا افزایش یابد.

هر چند در داخل کابین این ابر خودرو تغییرات اساسی رخ داده و در مرکز آنها سیستم چند رسانه ای جدید که اطلاعات کامپیوتر مرکزی خودرو را نیز نمایش می دهد وجود دارد ضمن اینکه به لطف نمایشگر جدید در بالای محفظه قرارگیری عینک آفتابی، این امکان را برای سرنشینان میسر می کند تا از اطلاعات خودرو با خبر شود.

 اینجا دنیای خودروهای قدرتمند است، خوش آمدید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *