افزایش قیمت کیا سورنتو

چندسالی است که با آمدن خودروهای کراس‌اوور، سلیقه بازار به سمت این دسته از خودروها گرایش پیدا کرده است. درگذشته بسیاری از خانواده‌ها ترجیح می‌دادند یک خودروی سدان داشته باشند تا هم در شهر و هم در سفر از آسایش و راحتی نسبی برخوردار شوند. اما این روزها به دلیل تنوع زیاد کراس‌اوورها در بازار، شاهد حجم بالایی از خرید و فروش این دسته از خودروها هستیم. این سگمنت چندسالی است که بازیگران اصلی خود را دارد و بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به سراغ همین خودروهای شناخته شده بروند. اما مسال اینجاست که آیا این بازیگران اصلی که عمدتا از محصولات خودروسازان کره‌ای هستند، تا چه اندازه می‌توانند تقاضای بازار را پوشش دهند.

به گزاش خودروبانک، کیا سورنتو و هیوندای سانتافه را می‌توان مهم‌ترین و پرفروش ترین خودروهای این سگمنت دانست که از سال‌های گذشته تاکنون سهم بسزایی از آمار واردات را به خود اختصاص داده‌اند. همین تقاضای زیاد سبب شده تا این‌روها باتوجه به بسته شدن سامانه ثبتارش، شاهد افزایش قیمت آن‌چنانی این دو خودرو در بازار باشیم.

افزایش قیمت کیا سورنتو

نکته جالب در خصوص بازار این دو خودرو، افزایش قیمت یکی از خودروها باتوجه به افزایش قیمت دیگری است. این درحالی است که این روزها باتوجه به فعالیت کم‌رنگ شرکت اطلس‌خودرو، شاهد افزایش قیمت محصولات کیا در بازار آزاد هستیم، همچنین عدم واردات خودرو یکی دیگر از دلایلی است که می‌توان برای افزایش قیمت درنظر گرفت.

در حال حاضر کیا سورنتو فول 2017 در بازار با قیمتی حدود 245 تا 255 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نسخه GT Line این خودرو با قیمت نجومی 295 تا 300 میلیون تومان در بازار آزاد معامله می‌شود. این در حالی است که اطلس‌خودرو قیمت تمام شده برای سورنتو اتاق جدید 2.4 لیتری را 267 میلون تومان اعلام کرده است. از همین رو رقیب اصلی سورنتو نیز این روزها با افزایش قیمت در بازار همراه بوده، هیوندای سانتافه فول آپشن مدل 2017 نیز اخیرا در بازار آزاد با قیمتی حدود 263 تا 275 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

افزایش قیمت کیا سورنتو-2
حال باید دید این افزایش قیمت تا کی ادامه خواهد داشت؟ اما نکته قابل توجه، استقبال مردم از این افزایش قیمت کاذب در بازار است. به گونه‌ای که با وجود قیمت 300 میلیون تومانی سورنتو، بازهم این خودرو در بازار خرید و فروش می‌شود. این در حالی است که با این مبلغ می‌توان خودرویی اروپایی یا ژاپنی نظیر لکسوس NX و یا بی ام‌ و X1 را خریداری کرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *