با کامیون جدید ولوو LNG بیشتر آشنا شویم

در حال حاضر ولوو تراکس با استفاده از کامیون های سنگین یورو 6 در حال اجرای مدل هایی با سوخت های گاز طبیعی مایع و بیوگاز است. کامیون های جدید از عملکرد، قابلیت های رانندگی و مصرف سوخت مشابه مدل های دیزلی ولوو برخوردارند. علاوه بر این، میزان انتشار CO2 در کامیون های جدید 20 تا 100 درصد پایین تر از نمونه های دیزل است؛ این میزان بسته به نوع سوخت مصرفی دارد. 
کامیون های جدید شامل FH LNG و FM LNG با قدرت های 420 یا 460 اسب بخار برای عملیات سنگین منطقه ای یا مسافت طولانی در دسترس قرار دارند. موتور 460 اسب بخار حداکثر 2300 نیوتن متر گشتاور و موتور 420 اسبی 2100 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. سوخت مورد استفاده گاز طبیعی و بیوگاز است که به نام bio-LNG نیز شناخته می شود. هر دو سوخت شامل متان هستند و در صورت استفاده از بیوگاز تا 100 درصد اثرات منفی آب و هوایی کاهش می یابد که در صورت استفاده از گاز طبیعی این میزان به 20 درصد می رسد. 

با کامیون جدید ولوو LNG بیشتر آشنا شویم-3
برای به حداکثر رساندن دامنه رانندگی، مخازن LNG با حداکثر فشار 4 تا 10 بار  در دمای منفی 140 تا منفی 125 درجه سانتیگراد پر می شوند؛ بزرگترین مخزن سوخت LNG کامیون های جدید تا 1000 کیلومتر مسافت را پوشش می دهد. سوخت قبل از تزریق به موتورگرم شده و تحت فشار قرار می گیرد و به گاز تبدیل می شود؛ به منظور احتراق بهتر گاز، مقدار کمی از دیزل در لحظه تزریق افزوده می شود. 

با کامیون جدید ولوو LNG بیشتر آشنا شویم-4
ولوو تراکس با همکاری تامین کنندگان گاز و مشتریان خود برای گسترش زیر ساخت های LNG در اروپا کار می کند. این توسعه در بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا از لحاظ سیاسی نیز پشتیبانی می شود. کاهش 100 درصدی انتشار CO2 باعث می شود که به زودی سوخت های فسیلی با HVO و bio-LNG جایگزین گردد. 
فروش کامیون های Volvo FM LNG و  Volvo FH LNG از بهار 2018 آغاز خواهد شد.

منبع : khabarmachine

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *