بلمونت شهر هوشمند بیل گیتس در قلب آریزونا تاسیس می شود

یکی از شرکت های سرمایه گذار وابسته به هم-بنیانگذاربشردوست و ثروتمند مایکروسافت یعنی بیل گیتس اخیرا زمینی به مساحت ۲۵ هزار هکتار را در غرب منطقه ای به نام Phoenix (واقع در مرکز آریزونا) خریداری کرده تا شهری هوشمند بسازد؛ جامعه ای که سنگ بنای آن با هدف یکپارچه سازی تکنولوژی با زندگی ساکنانش گذاشته شده.

این شهر که بلمونت (Belmont) نام دارد نقش نوعی «قالب» را برای توسعه شهرهای پایدار ایفا می کند که بر بستر زیر ساخت های بسیار پیشرفته ساخته خواهند شد.

بلمونت قرار است نوعی جامعه پیشرو را با تکیه بر ارتباطات و وزیرساخت های بهره مند از تکنولوژی های پیشرفته بسازد که حول شبکه های دیجیتالی بسیار پرسرعت، دیتاسنترها، تکنولوژی های تولیدی جدید و الگوهای توزیعی نوین، ماشین های خودران و هاب های لوجستیکی خودکار توسعه خواهند یافت.

بلمونت شهر هوشمند بیل گیتس در قلب آریزونا تاسیس می شود

اضافه کنیم که این سرمایه گذاری درست در بحبوحه افزایش علاقمندی به شهرهای هوشمند رخ می دهد؛ جوامعی که به طور مثال با پر شدن سطل های زباله با استفاده از سیستم های هوشمند، مسئولین امر را در جریان می گذارند و از تکنولوژی برای پاکیزه نگه داشتن خیابان ها استفاده می کنند. جوامعی که به شهروندانشان امکان می دهند پیش از رسیدن به محل کار درب آن را باز نمایند و کامپیوترشان را روشن. اماکنی که ساکنانشان می توانند از موبایل هایشان برای ارائه فرامین حرکتی به ماشین های در حال پارک بهره بگیرند.

بلمونت شهر هوشمند بیل گیتس در قلب آریزونا تاسیس می شود-2

تاکنون ۸۰ میلیون دلار را صرف تهیه پلات زمین مورد نیاز برای تاسیس این شهر شده

شرکای بلمونت تاکنون ۸۰ میلیون دلار را صرف تهیه زمین مورد نیاز برای تاسیس این شهر کرده اند که گفته می شود از نظر اندازه و جمعیت با شهری به نام Tempe قابل قیاس است که بالغ بر ۱۰۳ کیلومتر مربع مساحت و ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

بلمونت شهر هوشمند بیل گیتس در قلب آریزونا تاسیس می شود

همچنین گفته شده که بلمونت بالغ بر هشتاد هزار واحد مسکونی و ۳۸۰۰ هکتار فضای دفتری و تجاری خواهد داشت. فضای آموزش این شهر نیز برابر با ۴۷۰ هکتار اعلام گردیده.

منابع: cnet-digiato

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *