گوشی Huawei Mate 10 Pro مقابل پرچمداران اپل و سامسونگ قدرت نمایی می کند!

هواوی قصد دارد با پرچم‌دار جدیدش، میت ۱۰ پرو و هوش مصنوعی به کار رفته در آن گوی سبقت را از شرکت های بزرگی چون اپل و سامسونگ برباید.

به نقل از پایگاه خبری گاردین؛ پرچم‌داران کمپانی‌های بزرگ گوشی سازی در سال جدید دستگاه‌هایی را معرفی کردند که هوشمندتر و زیباتر از گذشته به نظر می‌رسند. امروز هم کمپانی بزرگ گوشی سازی در کشور چین، پرچم‌دار جدید خود را در چند نسخه معرفی کرد.

به نظر می‌رسد هواوی قصد دارد با میت ده پرو که یک گوشی تمام صفحه باهوش مصنوعی است، با گوشی‌های جدیدی که از سوی سامسونگ، گوگل و اپل معرفی‌شده‌اند، رقابت کند. این گوشی از باتری قوی‌تر و هوش مصنوعی کامل‌تری نسبت به رقبا برخوردار است.

گوشی Mate 10 Pro دارای یک صفحه نمایش ۶ اینچ OLED است که حاشیه‌های جانبی در آن به حداقل کاهش یافته و نسبت نمایشگر به بدنه ۸۱ درصدی دارد. هواوی از شیشه سه‌بعدی در گوشی میت ۱۰ پرو استفاده کرده است تا در کنار زیبایی بیشتر، حس بهتری هنگام در دست گرفتن گوشی به کاربر القا شود.

گوشی Huawei Mate 10 Pro مقابل پرچمداران اپل و سامسونگ قدرت نمایی می کند!-2

تفاوت اصلی طراحی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو را می‌توان به کاربرد همین شیشه سه‌بعدی و انتقال حسگر اثر انگشت به بخش پشتی دستگاه در نسخه پرو این گوشی‌ها دانست. در واقع می توان گفت که میت ۱۰ پرو، جلوه زیبا و لوکس‌تری دارد.

سطح پشتی این گوشی از شیشه ای منحنی ساخته شده که کیفیت و طراحی آن چیزی از رقبا کم ندارد.

گوشی Huawei Mate 10 Pro مقابل پرچمداران اپل و سامسونگ قدرت نمایی می کند!-3

فرانسیسکو جرونیمو، مدیر تحقیقات گوشی های هوشمند اروپا در شرکت تحقیقاتی IDC گفت: Mate 10 نشان داد که Huawei می تواند گوشی هایی را تولید کند که از لحاظ کیفی قابل رقابت با برترین های جهان مانند آیفون هستند.

وی افزود: اکنون شرکت هواوی نیز با ساخت میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو به مسابقه بهترین گوشی هوشمند جهان بین اپل، گوگل و سامسونگ وارد شده است.

این گوشی از سیستم عامل اندروید EMUI 8 استفاده می کند که نسخه سفارشی هواوی بوده و از روی اندروید ۸ Oreo ساخته شده است. سیستم عامل EMUI 8 می تواند خود را تمیز کند به طوری که Huawei می گوید Mate 10 Pro حتی پس از یک سال کار با آن به اندازه روز اول سریع باقی می ماند.

اسمارت فون Mate 10 Pro دارای جدیدترین پردازنده Kirin 970 شرکت هواوی است که دارای یک پردازنده با شبکه عصبی است. این شبکه منجر به افزایش قابل توجه توانایی‌های پردازشی آن در هوش مصنوعی و الگوریتم یادگیری ماشین شده است و عملکرد آن مشابه پردازنده Apple A11 Bionic در آیفون ۸ است.

دوربین گوشی میت ۱۰ پرو نیز دارای ویژگی های خاصی است. پرچمدار جدید هواوی دارای دوربین دوگانه ۱۲ مگا پیکسلی RGB‌ و ۲۰ مگاپیکسلی سیاه‌ و‌ سفید است و در آن لنز ۲۷ میلی‌متری با f/1.6 بکار رفته که باز‌ترین گشودگی دیافراگم را بین تمام گوشی ها دارد. دوربین سلفی این گوش هم ۸ مگاپیکسلی است.

گوشی Huawei Mate 10 Pro مقابل پرچمداران اپل و سامسونگ قدرت نمایی می کند!-4

کمپانی Huawei با استفاده از پردازنده خاص خود که قادر به اجرای هوش مصنوعی است قدرت عکس‌برداری در نور کم را ارتقا بخشیده است. در هواوی میت ۱۰ پرو استفاده از دو واحد پردازشی در کنار پردازنده هوشمند کایرین ۹۷۰ باعث شده است تا بلافاصله پس از قرار دادن هر سوژه‌ای در قاب تصویر، گوشی آن را شناخته و بهترین تنظیمات موجود را برای ثبت تصاویر اعمال کند. ۱۳ حالت سوژه و منظره‌ در نرم‌افزار دوربین میت ۱۰ پرو تعریف شده است.

یکی دیگر از ویژگی های خاص میت ۱۰ پرو استفاده از هوش مصنوعی برای یادگیری عادات کاربر است. این گوشی می تواند پیش بینی کند که شما چه زمان می خواهید یک برنامه را اجرا کنید و از این قابلیت برای سرعت بخشیدن و صرفه جویی در مصرف باتری استفاده می شود.

هواوی اعلام کرده که چیپست هوش مصنوعی به کار رفته در میت ۱۰ پرو پیشرفته تر از سایر رقبا است و ویژگی های آن باعث افزایش سرعت و همچنین حفظ حریم خصوصی کاربران می شود.

گوشی Huawei Mate 10 Pro مقابل پرچمداران اپل و سامسونگ قدرت نمایی می کند!-5

گوشی Mate 10 Pro می‌تواند از دو سیم کارت در حالت ۴G پشتیبانی کند و دارای تکنولوژی شارژ سریع است که باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را ظرف مدت ۳۰ دقیقه تا ۵۸٪ شارژ می‌کند.

Huawei Mate 10 Pro در ماه نوامبر در دسترس خواهد بود و انتظار می رود که قیمت آن در حدود ۸۰۰ پوند باشد.

click

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *