رشد سریع ارزش بیت کوین / هر بیت بیش از 7000 دلار

رشد سریع ارزش بیت کوین دیروز هم ادامه یافت و این پول دیجیتالی به بالاترین قیمت خود به میزان ۷ هزار و ۴۵۰ دلار رسید.

بیت کوین دیروز در حدود ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت محلی UTC به قیمت ۷ هزار و ۴۵۴ دلار مبادله شد. ارزش بیت کوین در ۷ روز گذشته بیش از ۲۷٫۱۵ درصد افزایش یافته است و سرمایه گذاری آن در حال حاضر به بیش از ۱۲۴ میلیارد دلار رسیده است.

بازار ترکیبی برای ارزهای رمزپایه (مانند بیت کوین) نیز بار دیگر به بالاترین رکورد رسید و ارزش آن برای اولین بار از مرز ۲۰۲ میلیارد دلار گذشت.

به نظر می رسد که این روند رو به رشد همچنان ادامه دار باشد. برخی از کارشناسان معتقدند که سرمایه گذاری در ژاپن و کره جنوبی، به همراه تغییراتی در بازار آمریکا سبب این رشد بی نظیر ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۷ است.

تونی لیو، موسس و مدیر عامل شرکت Korbit، در مصاحبه ای با نیویورک تایمز در ماه اکتبر گفت: زمانی که سرمایه گذاران در کره جنوبی در بیت کوین سرمایه گذاری می کنند، مردم را تشویق به اینکار می کنند و اکنون یک جنبش بزرگ در این خصوص اتفاق افتاده است.

در طول دو هفته گذشته، ژاپن و کره جنوبی شاهد سرمایه گذاری بزرگی از سوی سرمایه گذاران معمولی در بیت کوین بودند . به طور خاص، در کره جنوبی، محبوبیت مبادلات آنلاین بیوتومت و کوینون،( دو مبحث بزرگ مبادلات مبتنی بر ارزهای رمزنگاری)، شروع به رشد کرد، زیرا سرمایه گذاران حتی بدون دانش فنی و تخصصی شروع به خرید کردند.

یک سرمایه گذار ۵۳ ساله بیت کوین در این خصوص گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در کره جنوبی عجله دارند تا سهام های دیگر خود در بازار بورس را برای خرید بیت کوین بفروشند. از آغاز سال ۲۰۱۷، تقاضا برای بیت کوین به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و سرمایه گذاران از طریق مبادلات آنلاین قادر به ایجاد اعتماد در بازار بورس اوراق بهادار شدند.

ژاپن همیشه به عنوان عامل موثر در ارزش بیت کوین، مطرح بوده است. ژاپن یکی از معدود کشورهایی است که بیت کوین را به عنوان ارز و روش پرداخت مجاز در معاملات هتل ها، سیستم عامل های تجارت الکترونیک آنلاین، خرده فروشان و رستوران ها، پذیرفته است.

رشد سریع ارزش بیت کوین هر بیت بیش از 7000 دلار-1

سرمایه گذاران در ایالات متحده نیز نسبت به راه اندازی بورس اوراق بهادار بیت کوین با CME و CBOE، اقدام کردند که این کار هم در رشد ارزش بیت کوین تاثیر گذاشته است.

تحلیل گران انتظار دارند تا اوایل سال ۲۰۱۸، ارزش بیت کوین به بیش از ۱۰ هزار دلار برسد. اما برخی از استراتژیست ها از جمله تام لی تحلیلگر وال استریت هشدار داده اند که سرمایه گذاران باید محتاط باشند، چراکه قیمت بیت کوین تنها در یک ماه از ۳۳۰۰ دلار به ۷۴۰۰ دلار افزایش یافته است و این افزایش ناگهانی قیمت بیت کوین ممکن است حبابی باشد و به زودی قیمت ها شکسته شود.

click.ir

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *