عجیب و خواندنی در مورد خرس ها، عطسه و کروکودیل

در دنیای امروز و حتی دورانِ گذشته، مسائل و موضوعات عجیب و خواندنی وجود داشته و دارد که به مرور کشف خواهد شد.

 

این مسائل به شدت عجیب و خواندنی ست و گاهی افراد با شنیدن این موضوعات برای بار اول به شدت متحیر و بهت زده می شوند. در این مطلب قرار است با چندین موضوع از مسائل عجیب و خواندنی در دنیا آشنا شویم:

عجیب و خواندنی در مورد خرس ها، عطسه و کروکودیل

1- حتما دیده اید افرادی را که زمان عطسه کردن مانند بمبی منفجر می شوند. محققین سالهاست کشف کرده اند که اگر شدت عطسه خیلی زیاد باشد ممکن است یکی از دنده های شما بشکند. و یا اگر عطسۀ خود را بخورید ممکن است یکی رگ های گردن یا مغز شما به شدت پاره شده و سبب مرگ ناگهانی شما شود.

عجیب و خواندنی در مورد خرس ها، عطسه و کروکودیل

2- همه کروکودیل دیده ایم، مخصوصا در برنامه های جذاب راز بقا. نکتۀ بسیار جالب ، عجیب و خواندنی در مورد این موجودات قدرتمند این است که، این حیوانات بسیار مقاوم و قدیمی، با اینکه از آرواره ها و فک های بسیار قدرتمندی برخوردار هستند به هیچ وجه نمی توانند زبان خود را از دهانشان بیرون بیاورند. این یکی از خصوصیات ذاتی و طبیعی کروکودیلهاست.

عجیب و خواندنی در مورد خرس ها، عطسه و کروکودیل

3- و اما یک نکتۀ بسیار بسیار عجیب و خواندنی در مورد خرس های قطبی این موجودات بسیار باوقار، بی آزار و زیبا. خرس های قطبی که در شکار و حفظ قلمرو خود بسیار قوی و نیرومند هستند و از بازوان و دست های خود هم برای شکار و هم برای شنا و دفاع از خود و اعضای خانواده استفاده می کنند، کلا چپ دست هستند. بله درست متوجه شدید « کلیۀ خرس های قطبی چپ دست اند». هنوز محققان و دانشمندانی که سالهاست در قطب شمال بر روی جانوران و البته خرسها تحقیقات متعددی انجام می دهند نتوانسته اند پی به علت این راز بزرگ ببرند.

 

دیدگاهی در “عجیب و خواندنی در مورد خرس ها، عطسه و کروکودیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *